Mil i una eines per aprendre xinès

Una eina imprescindible

El projecte

En els darrers anys l’interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. Això no obstant, el gran volum, varietat i dispersió dels materials, juntament amb les limitacions de temps, en dificulten l’ús per part dels usuaris, en particular dels estudiants, qui no sempre tenen els recursos per avaluar-ne la qualitat.

L’objectiu d’aquest projecte, doncs, és crear una base de dades de recursos digitals per oferir una solució en aquest sentit. Per això, en aquest web multilingüe d’accés obert no només s'hi troben un gran nombre de recursos avaluats per especialistes, sinó que també hi ha la possibilitat de seleccionar-los en funció de les necessitats dels usuaris, mitjançant una diversitat de filtres i etiquetes. L’usuari pot fer cerques per la tipologia del recurs, el nivell de llengua, les competències, l’idioma vehicular, les paraules clau, etc., de manera que es poden satisfer les necessitats tant dels aprenents com dels docents, ja sigui per fer-ne ús a l’aula o per a l’aprenentatge autònom. A més a més, els usuaris també poden fer-hi aportacions puntuant els recursos, proposant-ne de nous o enviant la seva opinió a través d'aquest formulari. En definitiva, aquest recull es presenta com un projecte dinàmic, en creixement i revisió constants.

L’equip de persones que han fet possible la materialització d’aquesta idea està format pel professorat següent, especialista en didàctica de la llengua xinesa i noves tecnologies:

  • Sara Rovira-Esteva, professora del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB i investigadora principal d'aquest projecte
  • Helena Casas-Tost, professora del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB
  • Andy Morodo, professor del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació de la UAB
  • Antonio Paoliello, professor del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB
  • Mireia Vargas-Urpí, professora del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB

Agraïm la col·laboració de Wang Zihui per la seva revisió dels textos en xinès.

Fruit d’aquest projecte ha nascut un producte derivat anomenat e·Chinese Plus, que és una plataforma en accés obert d’activitats dels nivells A1-B2 per aprendre xinès, adreçada als estudiants castellanoparlants. A més a més de les quatre competències lingüístiques bàsiques, aquest recurs cobreix les competències grafèmica, lèxica, gramatical, traductora, cultural i de pronunciació. 

Com citar-nos

Rovira-Esteva, Sara; Vargas-Urpí, Mireia; Casas-Tost, Helena; Paoliello, Antonio. 2021-2024. e·Chinese Tools: Tecnologías para la enseñanza y el aprendizaje del chino. Disponible en: https://dtieao.uab.cat/txicc/eChinese. doi: 10.5565/ddd.uab.cat/259978 (v.3).

Troba el recurs que necessites

Una eina imprescindible

© 2021-2022 Universitat Autònoma de Barcelona
Tots els drets reservats
Avís de cookies

Estic d'acord Aquesta plana web guarda petits fragments d'informació (cookies) en el vostre dispositiu amb la finalitat d'oferir un millor contingut i per a finalitats estadístiques. Vostè pot desactivar l'ús de cookies modificant la configuració del seu navegador. Navegar per la nostra plana web sense canviar la configuració del navegador fa que vostè ens està autoritzant a emmagatzemar aquesta informació en el seu dispositiu.